onsdag 20 juli 2011

Ett litet vykort från Garnfröken.

Mysig stickpaus på café i fina, kära Tallinn. Espresso Macchiato, Vana Tallinn-tiramisu och terapistickningen förstås. Och där bakom skymtas fina sambon med sin tekopp. Det känns bättre. Det är svårt att känna annat än bättre när man har det så här oförskämt bra.

Jag har shoppat lite gladgarn också. Mitt i värsta turistfälledistriktet. Inte mycket till fynd och egentligen så tänker jag att jag inte vet vad jag någonsin skulle vilja sticka i sånt här regnbågsgarn. Men glatt är det. Och fint i sin härva. Kanske kommer det aldrig bli mer än så. En glad liten regnbågshärva i garnskåpet. Må så vara i så fall, tänker jag.

Och vad roligt att det är så många som vill vara med i min lilla utlottning. Hoppas att några av er stannar kvar en stund, fortsätter läsa och lämnar någon liten kommentar ibland. När jag kommer hem från Est-landet kommer jag att dra en vinnare. Och förhoppningsvis hinna titta in hos alla er som lämnat avtryck här hos mig.

8 kommentarer:

  1. ibland blir det så, ett glad-nystan som inte blir nåt mer än en färgklick på hyllan, men det är det väl värt, att bli glad alltså...

    SvaraRadera
  2. Vilken jättehärlig härva! Jag förstår att du föll för den. Kanske kan den lysa upp sen i mörkaste vintern :)

    SvaraRadera
  3. En jättehärligt härva! Om du tröttnar på att titta på det i garnskåpet så kanska du kan ha en ny utlottning ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag har också gjort en del sådana inköp, "bara för att det ÄR så fint". Men när jag insett att det inte blir något stickat av det har jag använt det till att inreda med... Kanske ett tips som kan funka?

    SvaraRadera
  5. Vilket sammanträffande, jag har precis varit i Tallinn och köpt precis samma garn! Jag älskar regnbågsfärgerna i det och hur vackert det "randar" sig. Jag ska sticka en kofta till min dotter, för själv tycker jag att det är lite väl färgglatt att ha på mig. Det är underbart kul att sticka när man ser färgerna växa fram...

    SvaraRadera
  6. Skönt att ni också tycker att det kan vara okej att köpa garn utan intention att egentligen sticka något av det... Haha.

    Drutten: Så roligt! Jag tycker också att det är fint, men som du säger lite väl färgglatt för att ha det på sig. En kofta till något av barnen var inte alls någon dum idé!

    SvaraRadera
  7. Min dotter tycker dock att det är väldigt stickigt, så man måste ha långärmat under och jag funderar på att sy nåt mjukt tyg i halslinningen och runt ärmmuddarna för att hon ska kunna använda den...

    SvaraRadera
  8. Har du stickat något med ditt regnbågsgarn? Min kofta är klar och finns i min blogg om du vill se...

    SvaraRadera