lördag 2 maj 2015

FO – Hermione's everyday socks.




Jag är med i en knit-along-grupp på Facebook där det har stickats Hermione's everyday socks. Och eftersom en inte kan ha vare sig för många sockor eller för många sockstickningar på gång så var jag inte sen att hänga på.

Mönstret är ett gratismönster som du hittar här. Jag testade ett för mig nytt sockgarn från den billigare hyllan i garnaffären, Lana grossa. Det känns ungefär som Fabel. Jag stickade dem på stickor 2,75 m.m. men hade nog föredragit 2,50. För första gången på länge stickade jag med strumpstickor i stället för magic loop och det var riktigt härligt. Det går inte att komma i från att jag nog ändå gillar strumpstickor bäst även om det är smidigt med magic loop.

Jag har följt mönstret ganska så exakt förutom att jag gjorde en vanlig tå i stället för den som mönstret föreslog. En enkel och lättsam stickning med en rolig liten detalj på hälen (syns bäst på den översta bilden).

Och lite roligt är det att jag högläser första Harry Potter-boken med min femåring, så den fick ju förstås också vara med på ett hörn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar